Dintre modelele clasei C, Skoda Octavia, Ford Focus şi Volkswagen Golf au atras cei mai mulţi clienţi români în prima jumătate a acestui an.
Un sedan şi două hatchbackuri domină topul vânzărilor de maşini din import la clasa compactă, indică statistica realizată de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) în prima jumătate a acestui an. Românii au optat pentru două modele aflate deja de ani buni pe piaţă (Octavia şi Focus) şi pentru un al treilea care practic nu îşi schimbă mare lucru de la o generaţie la alta (Golf).
Le examinăm în cele ce urmează, cu plusuri şi cu minusuri, indicând şi versiunile considerate a fi cea mai bună ofertă prin raportul calitate+peformanţe/preţ. Ca idee generală, alegeţi versiunile mai bine echipate sau, dacă nu vi le permiteţi, cumpăraţi mai degrabă în clasa B şi nu vă repeziţi să aruncaţi banii pe echipări slabe. Preţurile reflectă şi ofertele speciale actuale.
Skoda Octavia: accent pe spaţiu
Octavia rămâne în actualitate în urma faceliftului şi oferă un pachet gândit de cehi exact pe gustul est-europenilor. Spaţiul este atuul principal al acestei maşini, urmat imediat de motorizările
foarte economice. Destinată celor care vor o maşină mare, cu multe dotări şi fără probleme mari de fiabilitate.
Plusuri
Spaţiul interior rămâne în vârful clasei, cu multe locuri de stocare. Te simţi ca într-o maşină de clasă medie, iar în echipările superioare chiar ai la îndemână materiale de bună calitate şi motorizări puternice, pe orice gust. TDI-urile au intrat şi ele în era common rail, iar TSI-urile îmbină puterea suficientă cu cilindreea mică şi consumul redus. Iar cutia de viteze DSG face toţi banii, în special atât timp cât durează ofertele speciale ale momentului.
Minusuri
Direcţia este un pic inexactă, necesitând corecţii în viraje. În dotările de bază, textilele şi plas