Brandul turistic de ţară, lansat astăzi la Shanghai, va promova România prin sloganul "Explore the Carpathian garden", potrivit unor surse din piaţă, citate de Mediafax. Oficialii Ministerului Turismului şi al Dezvoltării Regionale nu au dorit să dea informaţii legate de numele sloganului turistic, însă reprezentanţi ai agenţiilor de turism şi ai hotelurilor de pe piaţă au confirmat că "Explore the Carpathian garden" a fost una din variantele finale ale sloganului.
Oamenii de afaceri din turism şi consultanţii în branding susţin că mesajul pe care îl transmite sloganul este greu de decodificat de către turiştii străini şi poate produce confuzie, având în vedere că lanţul din care fac parte Carpaţii traversează mai multe ţări. Crearea şi promovarea brandului turistic, finanţate din fonduri europene, fac parte dintr-un proiect de promovare a potenţialului turistic al României, pentru care sunt alocaţi 75 mil. euro până la finalul anului 2013. Pentru realizarea brandului s-au cheltuit până în prezent 900.000 de euro.
"Dacă s-a vrut să se facă din natură un punct diferenţiator pentru România, mi se pare că s-a supralicitat, dat fiind faptul că sunt ţări care au o natură mult mai ofertantă decât a noastră şi la care ai acces mult mai uşor, şi aici mă refer la drumuri practicabile", precizează Beatrice Daniş, managing partner al agenţiei de consultanţă în branding BrandTailors. Ea este de părere că sloganul este greu de reţinut. "Mai mult, am dubii că este oportun să se includă numele Carpaţilor în slogan, deoarece nu sunt sigură de notorietatea acestora la nivel internaţional. Să fim serioşi, nu vorbim despre Alpi", a precizat ea. Mai mult, Daniş spune că în ceea ce priveşte turistul şi nivelul său de înţelegere al acestui slogan, probabil că mai degrabă ar decodifica un mesaj de tipul: zona carpatică a fost binecuvântată cu o natură foarte frumoasă. "Dar d