Nici nu a apucat bine să lanseze noul brand de ţară, că Elena Udrea are probleme cu fostul slogan sub care s-au desfăşurat până acum campaniile de promovare a turismului românesc. Sloganul "Romania, the land of choice", lansat anul trecut în prezenţa sportivilor Nadia Comăneci, Ilie Năstase şi Gică Hagi şi inscripţionat pe toate materialele publicitare ale Ministerului Turismului, aparţine ieşeanului Florin Zamfir, care l-a înregistrat la Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci (OSIM) înainte ca Udrea să apuce să îl promoveze peste tot.
În aprilie 2009, oficialii de la Turism declarau că sloganul "Romania, the land of choice" nu a costat nici un ban, fiind realizat în cadrul ministerului. Ministerul patronat de Elena Udrea nu a verificat disponibilitatea sloganului şi nici nu ar fi făcut vreun demers pentru deţinerea exclusivităţii asupra sloganului. Sloganul a fost utilizat în campanii de promovare cu bugete de milioane de euro şi a apărut pe toate materialele publicitare difuzate în ţară şi în străinătate, a fost folosit în imnul turistic şi în cadrul clipurilor difuzate pe canalele Eurosport şi CNN difuzate în perioada 1 august-21 decembrie 2009.
Toate drepturile de autor în urma difuzării clipurilor publicitare pe CNN şi Eurosport nu revin ministerului, ci lui Florin Zamfir, care deţine şi dreptul de proprietate intelectuală la nivel comunitar.
Zamfir a depus anul trecut, la sfârşitul lunii aprilie, o cerere de marcă la OSIM pentru denumirea "The land of choice, joy & oportunities". Marca este deţinută pentru domeniile publicitate, turism, unităţi de cazare, organizare de călătorii, servicii sociale, instruire, educaţie. Marca a fost protejată şi la nivel internaţional prin înregistrarea ei la OHIM (The Office of Harmonization for the Internal Market), dar şi la Organizaţia Mondială a Proprietăţii Intelectuale (WIPO/OMPI).
Flor