BCR, cea mai mare bancă după active, are în portofoliu circa 50.000 de clienţi cu active financiare cuprinse între 40.000 şi 200.000 de euro sau care obţin venituri lunare între 1.500 şi 10.000 de euro şi cărora vrea să le ofere servicii bancare preferenţiale, fiind vizate în special persoanele cu profesii liberale (avocaţi, notari sau medici).
Fiecare client va putea avea un consilier personal care să îi ofere informaţii despre produsele şi serviciile băncii, inclusiv produse de creditare.
"Există o tendinţă la nivelul pieţei de a veni cu servicii personalizate, iar segmentul profesiilor liberale este unul de perspectivă pentru că pe acest segment vedem un potenţial de circa 150.000 de clienţi. Piaţa de private banking în sine trece printr-un proces de transformare", a declarat Sorin Mititelu, director dezvoltare produse şi servicii retail în BCR.
Din ce în ce mai multe bănci au pus ochii pe aşa-numitul segment de "affluent banking" format din clienţi cu venituri peste medie, aceştia fiind văzuţi ca o sursă de comisioane în schimbul unor servicii suplimentare, în condiţiile în care creditul de retail nu-şi revine.
Raiffeisen a lansat recent un serviciu denumit "premium banking", bazat pe consilierea clienţilor şi care este poziţionat mai jos decât la BCR, respectiv de la salarii de 1.000 de euro în sus, respectiv de la active de 15.000 de euro.
De asemenea, RBS Bank şi Citibank oferă servicii bancare personalizate clienţilor cu venituri ridicate sau active financiare importante.
BRD are de mai mult timp o segmentare similară, clienţii cu venituri medii spre ridicate fiind încadraţi în "bonne gamme", cu consilieri dedicaţi, criteriile fiind adaptate şi de la o regiune la alta a ţării, ţinând cont de diferenţele economice.
Serviciul lansat de BCR pentru clienţii cu bani este disponibil în 140 de sucursale din cele 668 de