Ministrul Elena Udrea are încredere în compania de branding care a dat asigurări că logoul este original şi nu încalcă dreptul de autor
Frunza din logoul de promovare turistică a României este "comentată" puternic în mediul online pentru că seamănă cu simbolurile folosite în alte campanii. Astfel, ea este asociată cu cea a proiectului englezesc destinat autobuzelor ecologice "Change Transport", al cărui logo conţine o frunză cu roţi. O altă asemănare este cu frunza care apare pe bannerul unei campanii a societăţii Oltchim. Mai mult, internauţii susţin că frunza în cauză ar fi putut fi cumpărată de pe un site pentru suma de 250 de dolari. Ieri, la Shanghai, după lansarea brandului turistic al României, ministrul Elena Udrea a susţinut o conferinţă de presă în cadrul căreia a fost întrebată dacă logoul a fost cumpărat de pe internet.
"Nu mă pricep la branduri şi mărci, dar acest produs a fost achiziţionat în urma unei licitaţii publice de la o mare companie de branding din lume, care a lucrat la brandurile Spaniei, Greciei, Croaţiei, Cubei şi altele", a declarat ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului. Elena Udrea a mai precizat că brandul a fost predat ministerului cu toate drepturile de autor: "Din punctul nostru de vedere, suntem în deplină legalitate. N-aş putea eu să vă răspund cum s-a lucrat la acest brand, dar avem garanţia că cei care au creat brandul sunt responsabili şi au respectat toată legislaţia".
Brandul este realizat de asocierea THR - Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion SA - Taylor Nelson Sofres, care a construit branduri de turism pentru Argentina, Spania, Croaţia. Într-un comunicat de presă, Ministerul Turismului informează: "În cadrul contractului, serviciile furnizate de prestator au constat în: elaborarea de studii pentru stabilirea imaginii curente a României pe pieţele principale ale României; determinarea