Prin planul de reorganizare, retailerul de produse electronice şi electrocasnice a reuşit o scădere a costurilor operaţionale lunare de la şapte milioane de lei la doar patru milioane de lei. În decembrie 2009, Flanco cerea insolvenţa, vânzările fiind cu 50% mai mici faţă de noiembrie, şi a ales să se reorganizeze, în detrimentul declarării falimentului.
Flanco este, cel puţin până acum, singura companie din România care a ieşit din insolvenţă. Retailerul a cerut insolvenţa în luna decembrie, când vânzările au scăzut cu 50% faţă de noiembrie. Tot atunci, furnizorii Flanco au luat decizia de a nu mai alimenta magazinele retailerului, reprezentanţii Flanco punând scăderea masivă din decembrie pe seama lipsei produselor de pe rafturi.
Citiţi şi:
Cine vrea să cumpere Flanco?
Flanco a reintrat pe profit din iunie
Reducerea drastică din ultima lună a anului a venit pe fondul unei perioade de aproape doi ani de afaceri fără profit: septembrie 2008-iunie 2010. În prezent, retailerul are datorii de aproximativ 23 de milioane de euro, la diverse companii, dar şi către bugetul de stat. Totuşi, ca parte a procesului de insolvenţă, creditorii vor putea recupera în total între 10 şi 14 milioane de euro, în funcţie de rezultatele financiare ale companiei în următorii trei ani.
A evitat falimentul la mustaţă
Grupul Flanco are în total datorii de 62 de milioane de euro. Tot ca urmare a procesului de insolvenţă, grupul a ajuns la o înţelegere prin care creditorii să poată recupera între 17 şi 19 milioane de euro. Retalierul a trecut de la pierderi de un milion de lei pe lună în ianuarie, la profit în iunie. Flanco avea 1.500 de angajaţi în 2008, a ajuns la 700 la sfârşitul lui 2009, iar ca parte a reorganizării s-a mai renunţat la alţi 200 de oameni anul acesta.
Suprafaţa netă de vânzare a scăzut şi ea de la 45.000 de metri pătraţi la fi