Danone România, cel mai mare producător local de iaurturi, cu o cotă de piaţă în volum de peste 60%, a înregistrat o creştere de peste 10% a vânzărilor în prima jumătate a acestui an comparativ cu rezultatele obţinute în perioada similară a anului trecut, potrivit informaţiilor apărute pe site-ul companiei.
Producătorul mărcilor Nutriday, Activia şi Casa Bună continuă astfel să înregistreze creşteri de vânzări în lei, după ce anul trecut şi-a detronat principalul competitor, filiala locală a grupului olandez FrieslandCampina, devenind cea mai mare companie din lactate după cifra de afaceri.
Reprezentanţii Danone România, companie cu peste 700 de angajaţi şi afaceri de 102 mil. euro anul trecut, nu au dorit să comenteze aceste informaţii.
Compania a întregistrat anul trecut un profit net de 27,2 milioane de lei (6,4 mil. euro), în scădere cu 13,8% în lei şi cu 24,7% în euro, comparativ cu rezultatele obţinute în 2008.
Stephane Batoux, directorul general al companiei, a declarat însă în prima parte a acestui an că estimează pentru 2010 o creştere a vânzărilor în volum cuprinsă între 5 şi 10% pe fondul unor investiţii de aproape 5 mil. euro în creşterea cu 10% a capacităţii de producţie a fabricii Danone din Capitală. De asemenea, el a adăugat că şi produsele noi lansate în ultimele luni vor avea un aport semnificativ la rezultatele financiare ale filialei locale Danone.
În Europa, Danone a mai obţinut o creştere de peste 10% a vânzărilor în primul semestru doar în Ucraina, Polonia, ţările scandinave şi Danemarca, în timp ce în ţări ca Bulgaria, Grecia, Italia sau Spania a înregistrat scăderi în această perioadă. Astfel, grupul francez a finalizat primul semestru al acestui an cu o creştere de 1,7% a vânzărilor în Europa şi un plus de 7% la nivel global.
"Rezultatele noastre pe primul semestru al anului confirmă demarajul putern