sursa foto: evz.roFostul ministru al Turismului, Dan Matei Agathon, afirma ca lansarea noului brand turistic al Romaniei reprezinta un moment important pentru turismul romanesc, insa cat de eficient va fi vom afla abia peste cativa ani.
''Noul brand e ca o piesa noua la radio. La inceput nu e o mare branza, insa apoi, promovata puternic, data de 14 ori pe ora, incepi sa te obisnuiesti", a declarat fostul ministru, in trecut promotorul campaniei ''Romania, simply surprising''.
''Nu pot sa estimez cum va fi primita aceasta noua identitate. Vom vedea daca va avea efecte pozitive abia in momentul contractarilor de catre turisti straini'', a spus Agathon, pentru DailyBusiness.ro. ''Sper sa fie o poveste de succes''.
Fostul ministru al Turismului a precizat ca, dincolo de speculatii, cert este ca Romania avea nevoie de o noua identitate. ''Turismul este intr-un permanent razboi la nivel international. Ne luptam cu alte 124 de tari care spun, la randul lor, ca sunt cele mai frumoase tari din lume. Intr-un asemenea razboi, toata lumea lupta pentru o resursa tot mai rara - turistii straini'', a declarat Agathon.
Fostul ministru spune ca in acest razboi se folosesc inclusiv serviciile secrete, iar toate stirile negative din media sunt speculate imediat de concurenta. ''E exemplul clasic cu calul mort de pe plaja din Mamaia. S-a folosit din plin pentru a justifica cat de prost este turismul de la noi'', spune Agaton.
El considera ca cea mai buna promovare turistica este cea care este corecta cu clientul.
In opinia lui Agathon, cel mai bun brand de tara din lume este cel al Italiei, ''Bella Italia'', un brand simplu, eficient si extrem de sugestiv.
Agathon: Suntem campioni la luat la misto
Dan Matei Agathon spune ca trebuie sa revenim cu picioarele pe pamant. ''Avem tendinta de a vorbi despre Romania c