… parerile mele despre Elena Udrea sunt, in general, bine cunoscute. Teoretic, asadar, ar trebui sa-mi frec palmele de satisfactie cand doamna ministru mai face cate o boacana, confirmandu-mi “asteptarile”. Lipsa lor, mai exact. Mai cu seama una care, in orice tara normala, s-ar solda cu o demisie in 24 de ore. Nu pot, insa. Nu pot sa ma bucur de faptul ca Romania s-a facut de rusine la Expozitia Mondiala de la Shangai – adica taman sub lumina reflectoarelor unei lumi intregi. Pot doar sa ma rusinez.
A durat mai bine de doi ani si s-au cheltuit, conform afirmatiilor oficiale, 800,000 de euro pentru: (1) a afla ce stie tot satul; (2) a crea un slogan stupizel, fara ca nimeni din minister sa se sinchiseasca macar sa rezerve domeniul de internet; (3) dar nu in cele din urma, pentru a “crea” un logo c-o frunza care, in doar cateva ore, se dovedeste a fi luata de pe un site care le vinde cu doar cateva sute de dolari, la kilogram.
Lucrurile, insa, nu se opresc aici: Pe aceasta fundatie subreda, scartaind din toate incheieturile, se vor mai cheltui pana in 2013 inca 72 de milioane de euro – pentru ce? Pentru a ne face si mai temeinic de rasul unei lumi intregi? Vorba lui Dragos Stanca, e nevoie acum, in doar cateva zile, daca nu ore, de un agresiv management al crizei, pentru a mai salva macar firimiturile.
(1) concluziile studiului sunt corecte: “Noul brand turistic se va adresa aşa-numiţilor “discerning travelers” (turişti avizaţi, cu discernământ). Pentru ei, România reprezintă o nişă adecvată, a reieşit din studiile efectuate de firma de branding. Este vorba de oameni între 25 şi 34 sau peste 54 de ani, fără venituri foarte mari, care vor să experimenteze cultura unei ţări, sunt interesaţi de natură, au o viaţă activă. Lor li s-ar potrivi circuitele culturale, explorarea peisajelor puţin străbătute de turişti, aventurile în natură, turismul balnear