Compania Pro TV SA, care prin canalele sale Pro TV, Acasă, ProCinema, Sport.ro, Pro TV Internaţional şi MTV este liderul pieţei de televiziune din România, a înregistrat în trimestrul al doilea o cifră de afaceri de 43,5 milioane de dolari, faţă de 48,5 milioane de dolari în perioada similară a anului trecut.
Cumulat la şase luni, afacerile companiei s-au ridicat la 80,1 milioane de dolari, în scădere cu 4 milioane de dolari faţă de primul semestru din 2009.
Profitul operaţional înainte de includerea costurilor de depreciere sau amortizare (OIBDA) al companiei a fost de 10,7 milioane de dolari în trimestrul al doilea din 2010 faţă de 19,2 milioane de dolari în aceeaşi perioadă din 2009. Per total, în semestrul întâi profitul operaţional s-a ridicat la 15,2 milioane de dolari, în scădere de la 29 milioane de dolari în perioada similară a anului trecut.
Piaţa media locală este puternic lovită de recesiune care a afectat bugetele de promovare. Anul trecut, piaţa de publicitate pe TV a scăzut cu 34%, până la 220 de milioane de euro, conform raportului Media Fact Book.
Compania Pro TV este deţinută integral de grupul american CME, care operează mai multe posturi de televiziune în Europa Centrală şi de Est acoperind o populaţie totală de 50 de milioane de locuitori. România este a doua piaţă pentru CME după Cehia ca venituri şi ca profit.
CME a publicat miercuri rezultatele financiare pe semestrul al doilea. La nivel de grup, veniturile în trimestrul al doilea au crescut cu 10% faţă de perioada similară a lui 2009, până la 201, 7 milioane de dolari, iar profitul operaţional a urcat cu 1%, la 46,19 milioane de dolari.
La jumătatea anului, CME a realizat o cifră de afaceri de 345,4 milioane de dolari, în creştere cu 8% faţă de primele şase luni din 2009, şi un profit operaţional de 47 de milioane de dolari, în scădere de la 73,4 mili