Ziua României trebuia să încununeze cea mai mare acţiune de diplomaţie publică de după 1990, dar ne-am dat iarăşi cu stângul în dreptul. Fiasco la lansarea brandului Românei de la Expo 2010 Shanghai : imaginea României, promovată pe stil vechi, scandal de proporţii în jurul brandului de ţară. Ministrul Elena Udrea oferă explicaţii palide.
Nu căutaţi căluşari în România. Aveţi şanse minime să daţi de ei. Cei mai mulţi sunt plecaţi peste hotare pentru a promova imaginea României. La Shanghai sunt, evident, căluşari. Ei au venit, evident, să susţină imaginea României la ziua naţională din cadrul Expo 2010. E adevărat, sunt mai puţin spectaculoşi ca alţi colegi de-ai lor, dar chinezilor le plac, sau cel puţin asta arată. Sunt peste o sută de chinezi de toate vârstele în sala de conferinţe a expoziţiei. Agită steguleţe româneşti, made in China. Mai înainte, i-au întâmpinat pe oficialii români, miniştrii Teodor Baconschi şi Elena Udrea, cu aplauze, de-a lungul covorului roşu, precum oamenii muncii de odinioară pe conducătorii Partidului.Altfel, festivitatea a fost simplă şi discretă.
Poftiţi la frumuseţile patriei!
Ce s-a petrecut , de fapt, la lansarea brandului turistic - a noului brand turistic al României? Ministrul Udrea spune că e primul brand profesionist din ultimii zece ani. Altfel, cel puţin în ce priveşte spectacolul, nimic nu iese din tipare, precum căluşarii şi imaginile cu munţii patriei, din deschiderea Zilei naţonale. Gheorghe Zamfir cu naiul. Hagi, Nadia, Ilie Năstase invitaţi pe scenă. Hostese made in România şi oşteni medievali made in China. Dezvelirea logoului şi un clip. Dacă cei din Muntenegru ne arată o pânză roşie care zboară printre munţi şi pe plaje neatinse, dacă grecii prezintă o petrecere într-un sat pe malul mării, iar India e simbolizată de un tânăr singuratic ce scrie simplu, pe o vedere „Incredible!”, România mer