În acest an, mandatul amiralului Gheorghe Marin la şefia Statului Major General se termină, iar cea mai înaltă funcţie din organigrama Armatei devine vacantă. Conform principiului proiectat de fostul şef al SMG, generalul Mihail Popescu, ca în fruntea Armatei să se rotească reprezentanţii celor trei categorii de forţe, ar veni rândul Forţelor Aeriene să preia comanda.
În funcţia de şef al Forţelor Aeriene a fost numit, după dispariţia de arme de la Ciorogârla, generalul Ion Aurel Stanciu. Zilele trecute, într-o declaraţie făcută pentru Radio România Actualităţi, generalul a trecut la un atac în picaj asupra problemei care îl frământă cel mai mult din poziţia sa: atât de amânata achiziţie a avioanelor multirol care să înlocuiască flota de MIG-uri. Am aflat, astfel, de la general că, deşi oferta SUA pentru livrarea de avioane F-16 second-hand a expirat la 3 iunie, aceasta nu înseamnă că procesul de achiziţie s-a închis. Dimpotrivă, s-a avansat un nou termen pentru perfectarea achiziţiei, 3 august. Teoretic, până la acea dată, MApN trebuie să trimită scrisoarea de intenţie şi să transfere deja prima tranşă de 750 milioane de dolari, în plină criză economică.
Este prima oară când se vorbeşte deschis despre o opţiune deja avută în privinţa dotării Aviaţiei Militare, într-o primă fază, cu avioane F-16 la mâna a doua. Aceasta în ciuda faptului că în comunicatul Consiliului Suprem de Apărare a Ţării din 23 martie se spune că s-a aprobat propunerea MApN, iar Consiliul a trimis-o Parlamentului "pentru luare în dezbatere şi decizie". Pentru a-şi prezenta ofertele îmbunătăţite, reprezentanţii competitorilor lui F-16, Eurofighter şi Gripen, au fost la Parlament. Generalul Ion Aurel Stanciu s-a mai avântat în faţa microfonului radioului naţional să afirme că această opţiune pentru F-16 este cea preferată de piloţii militari români cu experienţă. Ceea ce est