Brandul de turism al României a fost lansat la Shanghai, joi, 29 iulie, cu ocazia Zilei Naţionale a României la Expoziţia Mondială 2010. Noul slogan turistic al României este “Explore the Carpathian garden” în traducere “Descoperă Grădina Carpatină” şi a fost conceput şi promovat prin finanţare din fonduri europene.
După ce anul trecut s-au cheltuit 1,5 milioane de euro pentru brandul “Land of choice”, ministrul Turismului Elena Udrea a lansat un nou brand turistic, “Explore the Carpathian garden”, care are ca logo o “frunză”, reprezentând simbolul naturii, al prospeţimii şi al creşterii. Noul logo este realizat pe un fond albastru care face trimitere spre turismul balnear şi de întreţinere.
“Noul brand turistic este unul proaspăt. Brandul este practic o imagine, un slogan, care reprezintă România. Când vezi scris sau o imagine să ştii că se referă la România, se referă la anumite atracţii ale României pentru care tu te-ai duce să vizitezi ţara aia. Va avea un logo care, oriunde va fi văzut, oamenii vor şti că este România, iar brandul acesta arată o imaginea nouă, fresh, care se referă la natură”, a declarat Elena Udrea la postul de televiziune B1.
Prezentarea la Shanghai
Pentru promovarea logoului au fost alocaţi 75 de milioane de euro, până la finele anului 2013. Publicul care a asistat joi, la Shanghai, la lansarea brandului Descoperă grădina Carpatină, a putut viziona un film de prezentare a României ca destinaţie turistică, ascultând recitalul naistului Gheorghe Zamfir. La prezentare au participat alături de minsitrul Turismului, Elena Udrea, ministrul Afacerilor Externe, Teodor Baconschi şi cele trei legende ale sportului românesc, Nadia Comăneci, Ilie Năstase şi Gheorghe Hagi.
Scopul brandului de turism este crearea unei imagini pozitive a României în străinătate prin creşterea atrcativităţii ca destinaţie turistică dar