Grupul britanic Aviva, care activează pe piaţa locală de asigurări, pensii private şi administrare de investiţii, mizează în continuare pe creştere organică şi nu intenţionează să facă achiziţii, deşi dezvoltarea din România a fost mai lentă decât cea a competitorilor ING sau AIG Life (actuala Alico).
"Fiecare jucător are strategia lui. Am intrat pe piaţă la momentul potrivit, iar strategia a fost corectă. Nu mergem pe ideea de achiziţii, vom continua să creştem organic", a declarat într-un interviu acordat ZF Andrea Moneta, CEO al Aviva Europe, în timpul unei vizite de câteva zile la Bucureşti.
Grupul britanic a intrat pe piaţa locală de asigurări în urmă cu zece ani, în 2000, la scurt timp după olandezii de la ING şi americanii de la AIG, care au venit în 1998. În prezent, ING ocupă primul loc pe piaţa asigurărilor de viaţă, cu prime brute subscrise de 527,1 mil. lei (125 mil. euro) în 2009. Pe locul doi s-a situat anul trecut BCR Viaţă, companie creată în 2005, după o creştere foarte rapidă datorată lansării unui produs de tip index-linked, primele brute subscrise anul trecut fiind de 255 mil. lei (60 mil. euro). Alico se situtează pe poziţia a treia, cu subscrieri de 200 mil. lei (47 mil. euro), iar Aviva ocupă locul patru, cu 101 mil. lei (24 mil. euro).
Diferenţa dintre Aviva şi principalii competitori stă în faptul că britanicii au vândut de la bun început numai produse de asigurare de viaţă de tip unit-linked, adică legate de fonduri de investiţii, în timp ce celelalte companii au vândut şi produse clasice, adică asigurări de viaţă simple (care acoperă numai riscul de deces, eventual şi cu clauze de sănătate). Asigurările de tip unit-linked sunt mai puţin înţelese de clienţii români decât de cei de pe pieţele vestice, deoarece gradul de educaţie financiară este mai redus.
De asemenea, compania a fost condusă până anul acesta de m