Nici n-a fost lansat bine sloganul si logo-ul campaniei de promovare a turismului romanesc, la Shanghai, ca au si inceput sa apara acuzatii.
Sloganul este "Explore the Carpathian garden", iar logo-ul este reprezentat de imaginea unei frunze, plasata deasupra numelui tarii (vezi foto).
Brandul turistic al Romaniei a fost lansat de Elena Udrea cu ocazia zilei nationale a Romaniei la Expozitia Mondiala 2010, in prezenta catorva sute de persoane, majoritatea romani.
Lansarea imaginii si logo-ului brandului a fost precedata de un concert al naistului Gheorghe Zamfir. "In acest moment, nu cred ca exista o persoana mai emotionata ca mine, mai mandra de cetatenia ei si mai increzatoare in tara pe care o reprezinta", a spus Udrea in discursul care a precedat lansarea brandului", a declarat Elena Udrea.
Udrea i-a invitat pe chinezi in Romania "sa-si gaseasca jumatatea sufletului"
Noul afis publicitar al turismului romanesc, parte a unei campanii uriase, de peste 70 de milioane de euro, seamana perfect cu cel al unei companii britanice de transport, a descoperit Inpolitics. Numai brand-ul turistic a costat 850.000 de euro.
Frunza mioritica este insa aproape identica cu cea folosita intr-o campanie de promovare de catre o firma britanica. Change Transport este un proiect englezesc, de autobuze ecologice.
De fapt, frunza respectiva poate fi cumparata cu 250 de dolari de pe Internet, dupa cum arata blogger-ul Cristian Francisc Dorombach. O imagine identica cu cea de pe logo-ul Romaniei poate fi cumparata, la 250 de dolari, de pe site-ul shutterstock.com, arata Piticu.ro.
"Pentru o firma mica de transport este firesc, pentru o tara mi se pare cam mult pentru ca ieri am gasit un comunicat al Ministerului Dezvoltarii Turismului ca brandul nu reprezinta un secret, fiind implicate numeroase p