Deşi serviciile de creaţie pentru logo-ul şi brandul turistic al României, prezentat azi la Shanghai de ministreasa Elena Udrea, sunt taxate de compania spaniolă THR cu un fee apropiat de 900.000 de euro, frunza se găseşte de vânzare pe site-urile de stock photography la preţuri infinit mai mici! Brusc, nu-mi mai pare deloc o coincidenţă faptul că THR are un manager român!
De exemplu, pe Shutterstock se poate descarca în baza unui abonament care costa minim 249 de euro pe lună, pe IStock costa cam 21 de dolari, pe dreamstime se poate cumpăra “as low as 0,73 lei” la grămadă, iar dacă o vrei doar pentru tine, se poate şi aşa, costa puţin sub 1000 de euro. De banii ăştia, de acum încolo o poţi folosi doar tu, iar autorul (e un ilustrator din Germania, Dietmar), nu are voie s-o mai vândă la nimeni.
Dar distracţia nu se opreşte aici. Sunt două persoane diferite care au postat un design similar pe site-uri diferite de stock photography, neamţul Dietmar Höpfl şi belgianul Tom Nullens – e imposibil ca unul dintre ei sa nu se fi inspirat de la celalalt sau amandoi dintr-o a treia sursă, deci nici măcar originalul nu e original!
Bref, platim 900.000 de euro pentru un desen care poate costa 73 de bani şi care s-ar putea să nici nu fie o creaţie originală.Şi să nu mai aud că sunt bani europeni deci nu e mare pierdere. Dacă nu ştiaţi, contribuţia anuală a României la bugetul comun este de un miliard şi jumărate de euro. Deci e mare pierdere!
Dar să vedem cine se mai laudă cu un logo similar cu cel al turismului românesc:
O firmă britanică ACS – Austin Contract Services, care se ocupă cu închirierea de echipament pentru agricultură, industrie şi mediu,
Oltchim (via realitatea.net)
şi un website, Change Transport (via Cristi şi Anca Dorombach), încă în construcţie:
Şi sigur mai sunt, pentru că logo-ul are peste 1