Elena Udrea a lansat joi la Shanghai noul brand turistic al României, alături de chinezi costumaţi în Ştefan cel Mare şi în plin scandal legat de originalitatea brandului de ţară. "Explore the Carpatian Garden" este noul slogan prin care turiştii sunt invitaţi să exploreze "grădina carpatică". Numai că frunza, elementul principal al noului logo, seamănă izbitor cu un element grafic folosit de o firmă britanică de transport. Logoul noului brand este reprezentat de o frunză colorată în nuanţe de verde, de altfel culoarea predominantă a întregului concept. Elementul grafic este aproape identic cu cel al companiei britanice Change Transport. Logo-ul poate fi achiziţionat de pe Internet cu doar 250 dolari de pe shutterstock.com, un site specializat în elemente grafice.
Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT) a ales să plătească aproape 900.000 euro (894.970 euro) asocierii THR - Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion SA - Taylor Nelson Sofres pentru frunza integrată în noul brand turistic. Ministerul arată că asocierea THR-TNS este una dintre cele mai prestigioase firme de branding din lume, care a construit branduri de turism pentru Argentina, Spania, Croaţia.
Dacă la capitolul creaţie, THR a ales să cumpere un logo de-a gata, la capitolul imaginaţie, publicitarii stau bine, prezentarea frunzei de 250 de dolari poziţionând-o ca un element unicat demn de bugetul alocat proiectului. Funza cumpărată de Udrea invită la explorarea unei aşa-numite "grădini carpatice", în culori vii, în care predomină verdele crud, dar apar şi albastru, galben şi portocaliu. Partea verde a frunzei ar trebui să "reflecte geografia României, în special Carpaţii". "Frunza, cu o semnificaţie specială în România. Poezia muzicală folclorică bazată pe sintagma «foaie verde» are notorietate maximă incontestabilă între români şi vorbeşte despre