Aceştia se mulţumesc cu frânturi de catedre pentru a avea siguranţa unui loc de muncă. Jumătăţile de normă sunt alternativele rămase pentru profesorii din Timiş care nu au obţinut notă de titularizare.
Posturile complete pentru suplinitori, de 18 ore pe săptămână la o singură şcoală, sunt rare şi la ele au acces doar cadrele didactice cu note mari la examenul de titularizare. Dascălii din judeţ care nu au obţinut rezultate foarte bune acceptă şi frânturi de post doar pentru a avea un loc de muncă.
Ecaterina Uzun de 25 de ani vrea să fie profesoară de filosofie. „Am nevoie de experienţă şi trebuie să încep de jos, a spus tânăra. Tocmai de aceea, timişoreanca este dispusă să lucreze în mai multe şcoli, chiar dacă nu reuşeşte să îşi întregească norma de 18 ore. „Mă mulţumesc şi cu mai puţin, pentru că vreau să lucrez şi mă descurc şi cu naveta dacă e nevoie”, a spus Ecaterina.
Alternative puţine
Salariile mici, chiar şi după zeci de ani de experienţă în sistemul educaţional, nu motivează, dar sunt singura alternativă pentru alţi profesori. „Dacă nu avem ce să facem, alte soluţii nu sunt”, a spus Maria Pelici, de 50 de ani, profesoară de religie romano- catolică din Recaş. Femeia speră să prindă măcar patru, cinci ore pe săptămână la şcolile din oraşul în care locuieşte pentru că este conştientă de puţinii bani pe care i-ar primi. „Ar fi dificil să fac naveta, n-aş avea cum. Măcar acolo să prind câteva ore”, a spus profesoara care la examenul de titularizare a obţinut nota 8.
Pentru doar câteva ore de predat elevilor, cadrele didactice ar primi sume sub media decentă. „Pentru şase ore se primeşte cam o treime din salariul întreg, care depinde de experienţă”, a spus Ion Luican, inspector adjunct în cadrul Inspectoratului Şcolar Judeţean Timiş. Un profesor titular care are în urmă 30 de ani ca şi cadru didactic nu ajunge să aibă un salar