Billa, cea mai mare reţea de supermarketuri de pe piaţă, cu afaceri de 288 mil. euro în 2009, merge înainte cu extinderea în România anunţând deschiderea a 20 de magazine în 2011, deşi "comerţul se află încă pe o pantă descendentă".
Compania, parte a grupului german Rewe, al doilea mare jucător din comerţul local, după Metro Group - care operează şi reţelele de magazine Penny Market şi Selgros, a deschis în acest an opt magazine, alte şapte unităţi urmând a fi inaugurate în lunile următoare, magazine care creează 500 de noi locuri de muncă.
Cu toate că previziunile sunt pesimiste în continuare în consum, cu un minus de cel puţin 5% în acest an, reţelele străine continuă extinderea în încercarea de a câştiga teren pe o piaţă de 20-22 mld. euro. "Vedem un potenţial pentru peste 200 de supermarketuri Billa pe piaţa locală", a spus pentru ZF Filip Cristescu, Chief Operating Officer (COO) al Billa şi unul dintre cei mai puternici executivi români din retail.
Reţeaua de supermarketuri mizează în acest an pe o cifră de afaceri similară celei raportate pe 2009, de 288 mil. euro, în condiţiile în care pariază pe extindere şi în 2010.
Comerţul local de bunuri de larg consum s-a contractat anul trecut cu circa 10% în volum. Retailerii mari de pe piaţă care nu au investit în extindere şi-au diminuat afacerile în euro cu 15-25% în acest interval.
Billa, cea mai mare reţea de supermarketuri de pe piaţă, cu afaceri de 288 mil. euro în 2009, merge înainte cu extinderea în România anunţând deschiderea a 20 de magazine în 2011, deşi "comerţul se află încă pe o pantă descendentă".
Compania, parte a grupului german Rewe, al doilea mare jucător din comerţul local, după Metro Group - care operează şi reţelele de magazine Penny Market şi Selgros, a deschis în acest an opt magazine, alte şapte unităţi urmând a fi inaugurate în lunile următoare, magazine ca