Printre copywriters şi specialişti SEO este bine cunoscută intrarea Google pe piaţă în 1998, momentul când s-a schimbat complet modul prin care găsim informaţii online. Motoarele de căutare tradiţionale, cum erau Excite, Lycos, Infoseek sau AltaVista (le mai foloseşte cineva?) se bazau strict pe analiza textului în clasarea rezultatelor pe care utilizatorul le primea după ce folosea motorul de căutare. Google a însemnat revoluţia.
Pe atunci, Google părea un motor de căutare ca oricare altul, însă cheia successului a fost, este şi va rămâne în continuare la un anumit nivel algoritmul PageRank. Acesta analizează conţinutul paginilor web şi, foarte important, linkurile dintre pagini, iar acea pagină care conţine informaţia căutată şi are în acelaşi timp un număr sănătos de legături externe spre ea, va apărea în topul rezultatelor căutării. Bineînţeles, tot sistemul este mult mai complex, Google introduce frecvent schimbări minore în algoritm, dar este suficient să-i înţelegem bazele ca să putem continua.
Google search îţi prezintă rezultate nu neapărat actualizate, durează, spre exemplu, până un articol nou publicat de o redacţie tânără reuşeşte să fie indexat, deci trebuie să introduci date exacte despre un eveniment sau o informaţie ca să primeşti. Dar dacă ai putea căuta în viitor?
Recorded Future (RF) este un „motor [de căutare] analitic” care „merge dincolo de simplul proces de căutare, de analiză explicită a linkurilor şi adaugă analiză implicită a acestora prin cercetarea ‘legăturilor invizibile’ dintre documente care tratează aceleaşi entităţi şi/sau evenimente.” Pentru asta, RF se foloseşte de documente publice, RSS Feed spre exemplu, pe care le separă în funcţie de conţinutul lor care oferă informaţii despre entităţi (obiecte, persoane) şi evenimente „recunoscute”. RF le numeşte „cannonical entities”, dar pentru a evita orice confuzie propu