Oficialul firmei THR, angajată pentru crearea brandului turistic, susţine că partea din logo la care se face referire este creaţia unui artist al companiei sale. Eulogio Bordas declară pentru „Adevărul” că mâine va veni în România pentru a demonstra că frunza din logoul brandului turistic al României nu a fost furat sau copiat.
VIDEO Cum şi-au construit brandurile ţări ca Polonia, Rwanda şi Germania
VIDEO "Explore the Carpathian garden" este noul slogan turistic al României
Elenei Udrea i-a căzut frunza la Shanghai
Preşedintele firmei recunoaşte că desenul este „foarte asemănător" cu cel identificat de bloggerii români pe agenţia de imagini Shutterstock. „E pentru prima dată că mi se întâmplă asta în viaţă, în carieră, afirmă preşedintele «THR Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion», firma care a creat logoul ce însoţeşte brandul turistic al României. Iată că cineva a desenat în urmă cu câţiva ani o frunză foarte asemănătoare, care se vinde pe internet cu 300 de euro. E adevărat că seamănă foarte mult cu frunza pe care am desenat-o noi, dar nu este aceeaşi. Există diferenţe conceptuale, dar forma este, într-adevăr, foarte asemănătoare".
El a mai declarat că, dacă nu intervin evenimente neprevăzute, va sosi mâine în România pentru a prezenta dovezi că logoul nu a fost copiat. „Izotipul (frunza - n.r.) a fost desenat de propriii noştri graficieni, în cadrul unui proces care a evoluat de la schiţe pe hârtie până la varianta finală, în format digital, trecând prin numeroase variante intermediare", se arată şi într-un comunicat emis de firmă. „Lucruri din acestea pur şi simplu se întâmplă. Pot să găsesc imediat 50 de exemple de simboluri ale unor mari companii care sunt foarte asemănătoare. Una e în Australia, iar alta în Franţa de exemplu, iar simbolurile au fost create de artişti diferiţi". Presa din România şi oficialii Ministerului D