Până la 6 august, instituţiile subordonate primăriei trebuie să încheie „lista neagră”, iar sindicaliştii susţin că va fi vorba chiar şi de dizolvări ale unor departamente.
Reducerea personalului din toate instituţiile subordonate primăriei va fi de aproximativ 21%.
Astfel, din cei 5.561 de angajaţi vor rămâne 4.391.
Reprezentanţii primăriei au transmis deja şefilor instituţiilor numărul de posturi în care trebuie să se încadreze, iar aceştia trebuie să elaboreze noi organigrame care vor fi aprobate în şedinţa de vinerea viitoare a Consiliului General al Municipiului Bucureşti.
„După ce se vor aproba noile organigrame, atât pentru Primăria Capitalei cât şi pentru instituţiile subordonate acesteia, urmează să fie stabilite criteriile de eliberare din funcţie a angajaţilor vizaţi” ne-a declarat Dumitru Gherdan, liderul Sindicatului Funcţionarilor din Primăria Capitalei.
Clubul Sportiv „înghite” milioane de euro
Sindicalistul Gherdan a precizat că angajaţii cu vârstă de pensionare, cei care au stat mai multă vreme în concediu fără plată şi cei care au diverse abateri sunt cei care ar trebui să se aştepte să fie restructuraţi. În cazul în care vor exista doi sau mai mulţi specialişti pe acelaşi post, se va organiza un concurs de departajare.
Dumitru Gherdan a mai arătat că, potrivit noilor organizări, ar putea fi dizolvate unităţi din primărie ce nu au o importanţă foarte mare. El a dat drept exemplu Centrul de Calcul, Centrul de planificare urbană şi metropolitană sau Clubul Sportiv al Municipiului Bucureşti. În urma desfiinţării, o parte dintre angajaţii acestor servicii va fi preluată de aparatul propriu al municipalităţii.
„Nu înţeleg de ce municipalitatea a trebuit să-şi facă un club sportiv. Cred că nici măcar nu este corect faţă de celelalte cluburi ce nu primesc finanţare de la stat”, a mai declarat Gher