O, da! Carpathian Garden. Stiti ce putem face cu noul slogan de promovare al Romaniei? Putem sa ne spalam pe cap cu el. Nu ne ajuta la nimic. La absolut nimic. Putea fi la fel de bine oricare altul. Pentru ca nu asta va aduce turistii in Romania. Si nici macar Udrea nu e cel mai potrivit om ca sa-i atraga, oricate strategii de marketing ar aplica.
Unu, ca activitatea ei a fost una care s-a axat prea mult pe imagine si prea putin pe lucruri concrete. Doi, rolul principal trebuie sa revina altcuiva. Numele lui e Radu Berceanu. Ministrul Transporturilor. In momentul in care Romania va avea autostrazi si drumuri fara gropi, turismul va inflori in Romania. E ATAT de simplu.
Spaima turistilor
Da, drumurile din Romania sunt spaima turistilor. Mai presus de mizeria din unele locuri ale tarii, infrastructura hoteliera defectuoasa si un personal facut parca sa sperie oamenii cu lipsa de profesionalism. Pentru ca lipsa autostrazilor si soselele pline de gropi poate fi imbietoare doar pentru amatorii de aventura.
Cand din Italia pana la granita romana faci 1.200 de kilometri in 10 ore, iar de acolo faci 500-600 de kilometri tot in 10 ore, inseamna ca rutele noastre de transport se joaca pur si simplu cu timpul oamenilor. Fie ei si turisti, nu au atat de mult timp de pierdut.
Atat timp cat Romania nu are autostrazi, putem sa ne luam adio de la cea mai mare parte a oamenilor care altfel ne-ar vizita tara.
Apoi, chiar si fara autostrazi, tot am avea mai multi turisti daca am avea sosele bune. Turismul inseamna placere, nu chin pe sosele stramte si intortocheate. Cine e suficient de nebun sa transforme excursia sa intr-o cursa de raliuri? Cu sosele mult mai proaste decat acolo, evident. Cam putini fac asta, din cate se vede. In ciuda faptului ca avem peisaje superbe, castele si constructii interesante si unele di