Marile companii americane de IT cer Uniunii Europene un set de reguli comune la nivelul celor 27 de state membre în ceea ce priveşte perioada de stocare a datelor colectate de la utilizatorii care accesează diferite servicii online, cum este cel de căutare furnizat de Google, relatează The Wall Street Journal. Companiile stochează date privind activitatea utilizatorilor pe internet pentru a îmbunătăţi calitatea serviciilor, însă guvernele şi ONG-urile se tem că informaţiile ar putea fi utilizate abuziv sau publicate accidental.
Însă pentru giganţi precum Microsoft sau Google, care investesc miliarde de dolari în construirea de centre de date în Europa, absenţa unor reguli comune în UE îngreunează vânzările de soluţii de stocare către companii, autorităţi şi persoane individuale.
Regulile diferite de la nivelul fiecărei ţări reprezintă "un obstacol" pentru afacerile companiilor, susţine Mike Hintze, consilier în cadrul Microsoft, cel mai mare producător de software din lume.
Unele guverne europene sunt sceptice în privinţa siguranţei datelor private ale cetăţenilor lor şi nu vor să uniformizeze regulile cu privire la acest subiect. Germania este statul care se opune cel mai mult unei astfel de decizii şi insistă asupra dreptului de a-şi impune propriile legi naţionale mai stricte, scrie cotidianul american. "Pentru europeni, nu există preţ pentru intimitate", a declarat Olivier Midière, preşedintele Asociaţiei pentru o Economie Digitală din Franţa, o coaliţie de firme mici şi mijlocii care fac lobby pe lângă autorităţile pariziene pentru ca acestea să impună obligativitatea ca datele să fie stocate pe servere care să fie păstrate în ţara în care serviciul este vândut. Practic, aceste companii cer ca atunci când, spre exemplu Google, cel mai mare motor de căutare din lume, vinde servicii de stocare în Franţa, datele să fie păstrate în această ţară ş