Cu un stil ce aduce aminte de anii '90 şi cu tehnologia anului 2010, japonezii de la Honda au deschis calea către o nouă categorie de maşini, botezate hibride sportive. Sună ca un oximoron, dar e cât se poate de adevărat.
Primul (de fapt, singurul) hibrid cu cutie de viteze manuală din lume - acesta este elementul central al oricărei comunicări ce vizează Honda CR-Z, maşina care ar trebui să dovedească tot mai puţinilor cumpărători dispuşi să îşi schimbe maşina că pot îmbina utilul cu plăcutul.
Utilul înseamnă, bineînţeles, beneficiile fiscale de câteva mii de euro pe care le primesc în diverse state europene cei care cumpără o maşină hibridă. Nu şi în România, unde în afara taxei zero la prima înmatriculare, cumpărătorii de maşini hibride nu au niciun alt fel de beneficiu. Poate doar
imaginea exclusivistă, comparabilă cu cea a limuzinelor de superlux, având în vedere numărul foarte redus de hibride. În cazul CR-Z, spre exemplu, o maşină care costă 25.000 de euro, au fost alocate în acest an pentru România zece unităţi.
Dar să revin la cealaltă componentă a afirmaţiei de la început. Plăcutul se referă la senzaţiile pe care le oferă un coupe, cutia de viteze manuală fiind, de fapt, un indicator al sportivităţii, alături de design.
Sportivitatea este într-adevăr elementul-cheie la această maşină, pentru că odată ce am plecat la drum am uitat imediat de motoare electrice, consum de carburant sau caii-putere. Spre deosebire de maşinile echipate cu motoare diesel, mai greoaie, CR-Z pare o maşină foarte agilă, mult mai dinamică decât ar lăsa să se vadă cei 124 de
cai-putere dezvoltaţi de cele două motoare - pe benzină (de 1,5 litri şi 114 CP) şi electric (14 CP).
Dacă acum faceţi suma celor două motoare şi vedeţi că nu iese puterea de care scriam mai sus, nu vă grăbiţi să comentaţi pe site şi să semnalaţi greşeala, pent