Frunza stilizată care stă în centrul brandului de ţară al României poate fi regăsită în siglele altor firme într-o formă identică. Potrivit presei, frunza poate fi achiziţionată de pe site-uri specializate pentru 250 dolari sau chiar 0,73 lei.
Paternitatea frunzei a fost atribuită când unui belgian, Tom Nulens, care a declarat la Rtv că "logo-ul ministerului (Dezvoltării şi Turismului, condus de Elena Udrea, nr) este într-adevăr bazat pe munca mea, cu siguranţă”. Jurnalistul Vlad Petreanu a descoperit, însă, un alt grafician care a creat versiuni similare ale controversatei frunze, germanul Dietmar Hoepfl. Pe blogul său, Vlad Petreanu, prezintă câteva declaraţii ale designer-ului neamţ, potrivit căruia frunza în cauză nu poate fi folosită ca identitate vizuală pentru o companie.
"Dar în toate agenţiile folosirea acestor desene ca logo de companie este interzisă în mod explicit - asta e o prevedere care încearcă să evite conflictul de interese. Cu toate acestea, pentru că nu ştiu cine sunt cumpărătorii, nu pot controla termenii legali în care este folosită grafica mea", i-a spus graphic designer-ul Dietmar Hoepfl lui Vlad Petreanu.
Potrivit acestuia, până în prezent a vândut circa 1.000 de imagini ale frunzei.
Potrivit unor surse din ministerul condus de Elena Udrea, consorţiul THR-TNS, care a realizat brandul de ţară al României, va trebui să dea explicaţii privind similitudinile dintre frunza din logo-ul brandului şi alte simboluri, care pot fi cumpărate pe Internet sau fac parte deja din logo-uri.