Scenariul cel mai posibil este ca "designerii" au luat aceasta frunza dintr-o banca de imagini vectorizate free si au adaptat-o simplu la jobul Romaniei, explica un consultant de branding asemanarea izbitoare intre logo-ul brandului turistic al Romaniei, lansat la Shanghai si cel al unei firme britanice de transport, al carui cost s-ar fi ridicat la 250 de dolari.
Logoul noului brand este reprezentat de o frunza colorata in nuante de verde, de altfel culoarea predominanta a intregului concept.
Elementul grafic, care este pozitionat in partea dreapta, deasupra sloganului, este aproape identic cu cel al companiei britanice Change Transport.
“Mi-ar placea sa tai o factura de 800.000 euro pentru 30 de minute de cautare pe Google si adaptare minima cromatica. E jobul ideal la care viseaza toti designerii si strategii de brand”, a mai declarat consultantul.
Informatia despre asemenarea celor doua logo-uri a aparut in premiera pe blogul piticu.ro.
Intrebata despre acest subiect, Ministrul Dezvoltarii Regionale si Turismului Elena Udrea a declarat ca brandul a fost predat ministerului odata cu drepturile de autor. “Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului s-a asigurat ca elementele brandului sunt inregistrate la OSIM. De asemenea, prestatorul garanteaza ca elementele manualului de brand sunt originale si nu incalca dreptul de autor, drepturile conexe sau un alt drept de proprietate intelectuala apartinand sau exercitate in conditiile legale de catre un tert”, a declarat Udrea.
Contractul de servicii pentru realizarea brandului de turism al Romaniei a fost adjudecat, in cadrul unei licitatii internationale, de catre asocierea THR-TNS, una din cele mai prestigioase firme de branding din lume. Aceasta a construit branduri de turism pentru tari ca Argentina, Spania, Croatia.
In cadrul contractului, serviciile furnizat