Noua pistă pentru bicicliştii din Galaţi este o adevărată invitaţie cinică la sinucidere. Sportivii pe două roţi se aşteptau la un lucru mai bine gândit şi se plâng că nu au fost consultaţi atunci când s-au ales traseele.
A fi biciclist în Galaţi este o adevărată aventură, şi asta nu o spunem noi, ci chiar reprezentanţii sportivilor pe două roţi.
Vânaţi pe străzile oraşului şi amendaţi din toate poziţiile de Poliţie, bicicliştii profesionişti au primit în sfârşit şi o veste bună de la autorităţi: vor avea în câteva zile o pistă nou-nouţă, de peste 2 km lungime, care ajunge de pe Faleză până la „Ultimul leu".
Pantă, gropi, borduri
Traseul porneşte din zona Falezei Superioare din zona Mazepa II. Traversează prelungirea Coşbuc prin zona trecerii de pietoni din faâî de la Distrigaz. Apoi parcuge trotuarul drept (pe sensul de mers către Francezi) al străzii Regiment 11 Siret. Pe str. Brăilei se traversează pe partea Poliţiei Judeţene şi se ajunge pe trotuar până la „Ultimul leu".
Bicicliştii nu par deloc încântaţi de „surpriza" pregătită de municipalitate şi spun că pista nu respectă nici traseele preferate de regulă de biciclişti şi nici normele europene în materie de construcţie a acestor căi de acces.
"Este o pistă total inutilă ca şi aşezare. Din ce ştiu eu, nu este o zonă extrem de aglomerată, nu este nimeni interesat să treacă pe acolo. Păcat de intenţie şi păcat că nu ne-au consultat şi pe noi atunci când au luat această decizie", spune Laurenţiu Popa, preşedintele Asociaţiei "Stejarul către tineri".
Dacă ar fi să facă o comparaţie cu pistele din Germania sau Olanda, Laurenţiu Popa ar găsi o grămadă de deficienţe la super-pista gălăţeană. În cele două ţări din vest pistele sunt cauciucate sau dintr-un material cu o aderenţă foarte mare, sunt pe fiecare sens de circulaţie şi sunt mai late.
"Pe noua pistă amenajată la Ga