Consorţiul de firme THR (Spania) - TNS, care s-a ocupat de conceperea şi realizarea brandului turistic al România, aa comunicat că similitudinea frunzei din logo, comentată de presă este una "accidentală".
VIDEO Cum şi-au construit brandurile ţări ca Polonia, Rwanda şi Germania
VIDEO "Explore the Carpathian garden" este noul slogan turistic al României
Elenei Udrea i-a căzut frunza la Shanghai
Existenţa de elemente grafice cu grad mare de similitudine este relativ comună, dată fiind cantitatea semnificativă de desene pe internet, a explicat consorţiul.
"Similutidea nu este intenţionată", a anunţat consorţiul THR - TNS.
"Brandul de turism al României şi toate componentele sale au fost create de noi şi, ca urmare, ele trebuie considerate originale". Consorţiul THR - TNS a precizat că este la dispoziţia Guvernului pentru luarea oricărei decizii necesare, în scopul de a rezolva actuala neînţelegere, cum ar fi solicitarea de a realiza lucrări suplimentare de grafică asupra izotipului.
"Izotipul a fost desenat de proprii noştri graficieni, în cadrul unui proces care a evoluat de la schiţe pe hârtie până la varianta finală, în format digital, trecând prin numeroase variante intermediare", se punctează în răspunsul consorţiu care a creat brandul de ţară.
Ministerul Dezvoltării şi Turismului a transmis un comunicat prin care se precizează că asocierea a fost elaborată în cadrul unui proces complex, în care au fost implicaţi reprezentanţi ai industriei de turism din România şi ai ministerului, proces din care au rezultat peste 70 de logo-uri şi peste 30 de izotipuri. Dintre acestea câteva au fost testate ulterior, în mai multe etape, pe pieţe, în vederea identificării celor preferate de potenţialii vizitatori ai României, se mai precizează în comunicat.
Potrivit consorţiului, desenul prezentat în presă ca aparţinând d