Statul vrea să privatizeze în acest an Avioane Craiova, IOR, Şantierul Naval Mangalia şi societăţile miniere Cuprumin şi Moldomin. Vânzarea vine într-un efort de a aduce bani la buget, însă companiile scoase la mezat nu prezintă o mare atractivitate pentru posibilii investitori străini.
Avioane Craiova este listată pe Rasdaq şi a mai fost scoasă la vânzare încă din 2008, când economia duduia. Iniţial cehii de la Aero Vodochody au fost interesaţi de Avioane Craiova, iar ulterior, când afacerea a picat, au intrat în scenă italienii de la Alenia Aeronautica. Termenul a fost prelungit de câteva ori după ce Autoritatea pentru Valorificarea Ac-tivelor Statului (AVAS) nu s-a înţeles cu partea italiană în privinţa iertării unei datorii de 9 milioane de euro a companiei care a fost făcută, în fapt, de statul român. În plus, italienii au sugerat că achiziţia putea fi legată de cumpărarea de statul român a avioanelor Eurofighter printr-un contract offset, însă România a ales F-16 la mâna a doua din SUA. Ministerul Economiei deţine 80,97% din capitalul companiei, restul fiind controlat de alţi acţionari. Angajaţii Avioane Craiova au fost trimişi de mai multe ori în şomaj tehnic anul trecut, iar societatea a înregistrat o pierdere de 19,4 milioane de lei.
Şi IOR Bucureşti a mai fost scoasă la vânzare de autorităţi. În 2008, compania era la mare căutare pentru terenurile sale de 12 hectare în Capitală, propice pentru afaceri imobiliare. Numai că, între timp, piaţa imobiliară s-a prăbuşit, băncile nu mai dau credite, iar populaţia nu şi le mai permite. Statul deţine 89,5% din companie prin Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizării în Industrie (OPSPI).
Şantierul Naval Mangalia are o situaţie foarte grea, fiind într-o situaţie dificilă încă dinainte de sosirea crizei. În vara lui 2008 autorităţile aprobau asocierea cu Lurssen lar Investm