Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului a cerut, vineri, explicatii firmei care a realizat brand-ul de tara si, implicit, logo-ul despre care presa a scris ca este copiat sau preluat de pe Internet si a precizat ca nu va plati suma prevazuta in contract pana la clarificarea situatiei.
La mai bine de 24 de ore de la izbucnirea scandalului, timp in care frunza care reprezinta Romania a fost dezbatuta pe majoritatea posturilor de televiziune, ministerul condus de Elena Udrea s-a decis sa ceara socoteala consortiului THR Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion SA - Taylor Nelson Sofres, partenerul comercial in proiectul de realizare a brand-ului de turism.
Intr-un comunicat remis Ziare.com, ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului cere firmei responsabile pentru scandalul din ultimele 24 de ore "pozitia oficiala fata de informatiile aparute in presa, cu privire la faptul ca unul din cele 3 elemente ale reprezentarii vizuale a brandului, respectiv izotipul, este asemanator in proportie foarte mare, ca forma si compozitie, cu un alt loggo comercializat pe Internet".
Brandul turistic al Romaniei - vezi de unde a luat Udrea frunza din logo
Potrivit contractului de colaborare cu oficialii romani, firma a garantat originalitatea elementelor manualului de brand, precum si faptul ca acestea nu duc atingere prevederilor legislatiei romane.
"MDRT nu a efectuat nicio plata catre THR-TNS si nici nu va efectua plati in cadrul acestui contract, pana la clarificarea acestor aspecte", conchide comunicatul.
Ministerul condus de Elena Udrea este in mijlocul unui scandal dupa ce un blogger a descoperit ca logo-ul folosit in campania de promovare a turismului romanesc nu este original. Mai mult, pe o creatie atat de "originala", care pe Internet costa doar cativa centi, MDRT a platit sute de mii de euro.