Criza economică ar trebui să fie un stimulent al pieţei de artă din România, iar arta contemporană ar trebui să fie şi la noi, aşa cum este deja în afară, o investiţie de succes. Cel puţin asta susţine Floriana Ionescu, fondatoarea AtelierMix. ro, cea mai nouă galerie de artă online din Bucureşti.
Lansată de curând, galeria se laudă cu o listă de artişti români din care fac parte nume ca Amalia Dulhan, Alexandru Lupşe, Marius Burhan, Ruxandra Răileanu, Cosmin Cordos, Dorotheea Hîrjoi şi Daniel Tufiş. Criteriile după care sunt selectaţi artiştii români sunt originalitatea, autenticitatea, compoziţia inovatoare. "Arta nu este o ştiinţă exactă, de aceea selecţia trebuie făcută atât în baza unor cunoştinţe de istorie a artei, cât şi în baza unei intuiţii artistice", explică Floriana Ionescu.
Aşa cum au demonstrat licitaţiile de artă desfăşurate în ultima perioadă, piaţa nu a fost afectată de criză şi interes există, susţine Floriana Ionescu. După părerea ei, criza financiară nu ar trebui să reprezinte un retractor al acestei pieţe, ci din contră, un stimulent, pentru că în perioadele de criză investiţia este preferată consumului.
Investiţia este prima preocupare şi în cazul celor de la AtelierMix - "suntem o galerie online, ceea ce presupune o promovare constantă. Am estimat un buget de 100.000 de euro până în 2012. Ca dezvoltare ne-am propus să creştem portofoliul de artişti evaluat în prezent la 50.000 de euro, să punem bazele unei pieţe primare reale".
Preferatele românilor în acest moment sunt tablourile decorative şi cele "suvenir". La AtelierMix însă, acestea nu intră în sfera de interes, nu reprezintă o investiţie şi nu pot fi considerate artă autentică. Arta contemporană nu este atât de populară din cazua lipsei de promovare a artiştilor, a lipsei motivaţiei de a investi în arta autentică şi, mai ales, a lipsei timpului de informare.