„Similitudinea cu celălalt desen, deşi remarcabilă, este absolut accidentală şi neintenţionată, o consecinţă a două procese creative complet diferite şi nerelaţionate”, se arată în răspunsul primit astăzi de ministrul Turismului, Elena Udrea, de la asocierea THR/TNS. Sursa: Ministerul Turismului
În răspunsul transmis, THR/TNS susţine că „brandul de turism al României şi toate componentele sale au fost create de noi şi, ca urmare, ele trebuie considerate originale”.
Imediat după lansarea brandului turistic al României la Shanghai, în presă au apărut informaţii potrivit cărora un element din logo-ul turistic (frunza) nu ar fi original. Astăzi, Elena Udrea a solicitat un răspuns de la firma care a creat brandul turistic.
Pe de altă parte, asocierea arată că „existenţa de elemente grafice cu grad mare de similitudine este relativ comună, dată fiind cantitatea semnificativă de desene ce este produsă şi răspândită prin internet în fiecare zi în toată lumea” şi completează că frunza din logo-ul României are diferenţe de formă, culoare şi orientare faţă de desenul prezentat în presă ca aparţinând domnului Nulens.
"Izotipul (frunza-n.r.) a fost desenat de propriii noştri graficieni"
„THR/TNS doreşte să comunice clar că izotipul (frunza-n.r.) utilizat în identitatea vizuală a României a fost dezvoltat în mod specific pentru Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului”, se mai arată în răspunsul solicitat.
Referitor la vizualul brandului, asocierea THR/TNS menționează că acesta „a fost elaborat în cadrul unui proces complex, (...) din care au rezultat peste 70 de logo-uri şi peste 30 de izotipuri, dintre care câteva au fost testate ulterior, în mai multe etape, pe pieţe, în vederea identificării celor preferate de potenţialii vizitatori ai României. Izotipul a fost desenat de propriii noştri graficieni, în cadrul u