Compania americana Google se afla in discutii cu mai multi dezvoltatori de jocuri online, in contextul in care intentioneaza sa-si dezvolte o gama mai larga de servicii de networking social, pentru a putea concura cu rivalul Facebook in acest domeniu, scrie The Wall Street Journal.
De altfel, gigantul Google a tot purtat, pana in prezent, discutii cu dezvoltatori de astfel de jocuri pentru noul serviciu pe care urmeaza a-l dezvolta, printre acestia aflandu-se Playdom, Playfish (detinut de Electronic Arts ) si reteaua Zynga, companie in care Google a preluat recent o participatie.
Totusi, nu este clar cand ar putea lansa Google o platforma de jocuri online, insa proiectul ar putea face parte dintr-o initiativa mai ampla privind social-networking-ul din partea companiei americane.
Intr-un interviu acordat presei in aceasta saptamana, directorul executiv al Google Eric Schmidt a refuzat sa confirme proiectul unui serviciu de social-networking, care sa includa jocuri online; serviciu care ar putea fi denumit, conform zvonurilor, "Google Me". Cand a fost intrebat daca serviciul Google ar putea sa semene cu Facebook, Schmidt a declarat ca "lumea nu are nevoie de o copie a aceluiasi lucru".
Pe de alta parte, eforturile Google de a-si face simtita prezenta in domeniul jocurilor sociale reprezinta cea mai recenta incercare a companiei americane de a beneficia de veniturile tot mai mari din publicitate, dar si de numarul mare de utilizatorii din social networking, o zona dominata de Facebook, Twitter si altii.
Pentru dezvoltatorii de jocuri online, un acord cu Google ar reduce din dependenta acestora fata de Facebook, unde majoritatea utilizatorilor acceseaza jocuri. In prezent, apetitul consumatorilor pentru jocuri sociale cunoaste o perioada de boom – de exemplu, produsul Farmville de la Zynga are mai mult de 60 de milioane de utilizatori l