Sistemul de formare profesională va fi evaluat după rata de plasare şi ascensiunea în carieră a angajaţilor. Sursa: Reuters
Numărul de şomeri care s-au angajat după absolvirea cursurilor, dar şi felul în care l-au propulsat pe un angajat în compania în care lucrează vor fi două dintre cele mai importante criterii de calitate pe care toţi furnizorii de cursuri de formare profesională continuă - de la şcoli, la firme care oferă cursuri de calificare - vor fi nevoiţi să le respecte.
Aşa prevede recomandarea Parlamentului European. Bazele acestui sistem impus de UE, ce ar trebui structurat de România până în iunie 2011, au fost puse prin proiectul CALISIS, cofinanţat din fonduri structurale.
"Oficialii UE au constatat că actualele cursuri de formare profesională nu pregătesc forţa de muncă adaptată la cerinţele pieţei muncii. Proiectul CALISIS creează sistemul de asigurare şi management al calităţii", spune profesor Ion Hohan, unul dintre coordonatorii proiectului, ce se va încheia în 2012.
Hohan a explicat că în acest "calcul" intră toţi actorii din domeniu: şcolile, centrele de formare, evaluatorii, formatorii, profesorii, care vor trebui să aibă "performanţe demonstrabile", adică să creeze competenţe cerute de piaţa muncii. Aceştia vor fi evaluaţi şi certificaţi pentru a putea intra în registrul furnizorilor autorizaţi. Un criteriu important va fi şi cât de mulţumiţi sunt cursanţii şi angajatorii de ca li tăţile dobândite.
Piaţă dezvoltată haotic
"Se va măsura calitatea furnizorului, iar cele mai importante criterii sunt rata de angajabilitate - numărul şomerilor care s-au angajat, dar şi destinaţia absolvenţilor după terminarea programului de absolvire - dacă a fost promovat în companie sau şi-a găsit un job mai bun. Toate acestea vor trebui făcute publice de furnizor", a mai spus Hohan.