Compania de telefonie mobilă a înregistrat scăderi şi la nivelul profitului operaţional, pe fondul deteriorării condiţiilor economice. În schimb, veniturile din date mobile, generate în special de clienţii de smartphone-uri, au crescut cu aproape 30%.
Orange, numărul unu pe piaţa locală telecom, a înregistrat în al doilea trimestru venituri de 247 mil. euro, în scădere cu 7,49% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, pe fondul condiţiilor economice dificile, potrivit datelor din raportul financiar al France Telecom, acţionarul majoritar al companiei. Numărul de clienţi a ajuns la 10,47 milioane, în creştere cu 1,13% faţă de sfârşitul lunii iunie 2009. Compania nu oferă detalii privind numărul de abonaţi şi de utilizatori de cartele preplătite.
Acesta este cel de-al şaselea trimestru consecutiv de scădere a veniturilor pentru Orange. Thierry Millet, directorul general al companiei, spune însă că, exceptând corecţia înregistrată în T2 pe numărul de utilizatori de cartele prepay, nivelul încasărilor companiei arată semne de îmbunătăţire.
"Urmând tendinţa din prima parte a anului, nivelul veniturilor a continuat să se stabilizeze şi a consemnat îmbunătăţiri de la lună la lună. Conform estimărilor noastre, cota valorică de piaţă a companiei a crescut datorită evoluţiei ARPU şi a bazei de clienţi cu abonamente. Chiar dacă baza de clienţi prepay a scăzut pe fondul deteriorării condiţiilor economice, estimăm că pe acest segment cota valorică de piaţă a rămas stabilă", a declarat Thierry Millet.
Tendinţele înregistrate la nivel de trimestru în România s-au îmbunătăţit gradual, scăderea veniturilor ajungând la 7,4% în al doilea trimestru faţă de 10,1% în primul trimestru, potrivit datelor din raportul France Telecom.
Baza de clienţi a Orange a scăzut cu 3% (338.000 de utilizatori) faţă de luna martie 2010, arată datele France Teleco