Firmele care oferă cursuri de calificare ca formatori şi evaluatorii vor fi incluşi până anul viitor în două registre naţionale care vor fi folosite pentru a urmări performanţele la locul de muncă ale celor care au beneficiat de aceste pregătiri.
Este de-altfel una dintre recomandările Parlamentului European, prin care cei care oferă pregătire profesională continuă vor fi validaţi de un sistem în care se va ţine o evidenţă care va ţine cont de asigurarea calităţii în formarea profesională.
Acesta este şi scopul proiectului Calisis, care a fost lansat ieri, în Bucureşti, şi care beneficiază de fonduri structurale astfel ca şi în România să se poată crea un sistem de asigurare şi management al calităţii în acest domeniu.
În prezent, dacă un şomer urmează cursuri de calificare după absolvire, nu mai există un control asupra evoluţiei acestuia dacă acesta şi-a găsit un loc de muncă şi dacă a performat şi a avansat în carieră.
„Este un concept european pentru a se vedea dacă se creează competenţe aşa cum se cere pe piaţa muncii“, a declarat unul dintre coordonatorii proiectului Calisis, Ion Hohan.
Angajatorii şi cursanţii au un cuvânt de spus
Sistemul trebuia implementat până anul acesta în România, dar abia prin proiectul Calisis acest lucru va fi posibil şi se va putea face o evaluare a şcolilor şi firmelor de formare profesională. Acestea for fi, astfel, autorizate, în sensul creări de competenţe pe piaţa muncii.
Un criteriu de bază de care se va ţine cont este şi gradul de satisfacţie al cursanţilor şi al angajatorilor de calităţile dobândite.
„În prezent, doar 2% din angajaţii români au trecut prin astfel de cursuri de formare profesională, iar ţinta noastră pentru anul 2020 este să se ajungă măcar până la 10-15%“, a spus şi Adrian Bodonea, un alt expert.Proiectulul beneficiază şi de insturire din parte