O fostă profesoară îi propune ministrului Daniel Funeriu "să ajusteze" proiectul de lege a educaţiei cu prevederi aplicate de România acum 40 de ani şi adoptate recent de state vest-europene. Sursa: RĂZVAN VĂLCĂNEANŢU
Câte cinci ore pe zi pentru elevii şcolilor generale şi maximum şase pentru liceeni. Şi, pentru că liceul "nu este pentru toţi copiii", ar trebui ca învăţământul tehnic să fie mai bine pus în valoare. În plus, ar trebui să se renunţe la miile de teste prevăzute în proiectul viitoarei legi a educaţiei, iar singurele examene să fie susţinute la admiterea în liceu. Învăţământul primar să rămână de cinci ani, iar cei şapte ani de-acasă să fie lăsaţi în grija părinţilor şi a societăţii. Acestea sunt doar câteva dintre măsurile pe care le consideră necesare Dalvina Bergheanu, fostă profesoară cu o experienţă de aproape 40 de ani la catedră.
Ce a determinat-o pe aceasta să aştearnă pe hârtie o serie de propuneri pentru ministrul educaţiei? Răspunsul vine rapid, simplu: "Sunt multe persoane care nu au pregătirea necesară pentru a realiza o lege a educaţiei şi din cauza aceasta se comit greşeli", explică dascălul, care, prin efortul său nu face decât să întoarcă un serviciu şcolii. O instituţie ce i-a oferit un dar pe care orice profesor îl ştie preţios: recunoştinţa pe care elevii ei i-o transmit din toate colţurile lumii în paginile scrisorilor.
ÎNVĂŢĂMÂNTUL VIITORULUI
Fără evaluare naţională, un singur test obligatoriu: Bacalaureatul
Cea mai mare problemă a legii "Funeriu" este, în opinia profesoarei Delvina Bergheanu, numărul mare de examene pe care un şcolar trebuie să le susţină, incluzându-le aici şi pe cele de la finalul clasei a VIII-a, calificate de fostul dascăl drept "nejustificate".
"Cei care nu au lucrat în învăţământul secundar nu ştiu că, după absolvirea unei şcoli obligatorii,