Partea de creaţie a brandului României, care include o frunză stilizată ce se regăseşte şi în siglele unor firme, a costat 94.600 de euro. Alte peste 800.000 de euro au fost cheltuite de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului pentru interviuri directe şi telefonice, focus grupuri şi workshop-uri.
În urma agitaţiei create de brandul turistic, lansat joi la Shanghai, ce conţine ca element principal o frunză stilizată similară cu alte simboluri comercializate pe internet, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului vine cu clarificări. Din totalul celor 900.000 de euro alocate proiectului de lansare a brandului, pentru partea de creaţie propriu-zisă s-au cheltuit 94.600 de euro, spun reprezentanţii ministerului, potrivit Mediafax.
Mai citeşte şi:
VIDEO Cum şi-au construit brandurile ţări ca Polonia, Rwanda şi Germania
Diferenţa de 805.400 de euro a fost utilizată pentru cercetările de piaţă. Mai exact, brandul realizat de asocierea THR/TNS a fost conceput pe baza unei cercetări de piaţă desfăşurare în România, dar şi în cele opt pieţe principale pentru turismul românesc - Germania, Austria, Marea Britanie, Franţa, Italia, Ungaria, SUA şi Rusia. Studiul a cuprins 10.800 de interviuri telefonice, 90 interviuri directe, două focus grupuri, cinci workshop-uri cu echipa de proiect şi trei branding council-uri.
Coordonatorii proiectului, convocaţi
Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului a solicitat vineri asocierii THR/TNS explicaţii privind similitudinile dintre frunza din brandul turistic şi alte simboluri comercializate pe internet. În plus, a precizat că nu va efectua plăţi până la clarificarea acestor aspecte.
Asocierea THR/TNS susţine însă că brandul şi toate componentele sale au fost create de ea şi, ca urmare, ele trebuie considerate originale. Totuşi, autorii brandului au menţionat că sunt la dispoziţi