Francezii au prezentat în raportul financiar, aportul mărcii româneşti
Vânzările grupului au crescut în primul semestru cu peste 23%
Vânzările Renault, proprietarul Dacia, au crescut în primul semestru cu 23,1%, la 19,66 miliarde euro, iar profitul net s-a plasat la 823 milioane euro, faţă de pierderile masive de anul trecut, enunţând făptul că uzina de la Mioveni a avut un aport important la vânzările grupului. Volumul vânzărilor a crescut cu 21,7%, la 1,348 milioane de autovehicule.
Profitul net atribuibil acţionarilor Renault a fost de 780 milioane euro, comparativ cu un rezultat negativ de 2,73 miliarde euro în primele şase luni din 2009. "Începem să vedem rezultatele acţiunilor noastre. Toate mărcile Grupului, în toate regiunile unde el este prezent, şi-au crescut cota de piaţă. Am ştiut să ne optimizăm costurile şi datorită sinergiilor din cadrul Alianţei. În faţa unor perspective nesigure, Grupul se va concentra şi în cel de-al doilea semestru pe obiectivul său principal, un free chash flow pozitiv pentru anul 2010", a declarat, într-un comunicat remis redacţiei, Carlos Ghosn, preşedinte director general Renault.
Grupul anticipează dificultăţi în partea a doua a anului
Grupul a confirmat ţinta de a genera flux de numerar liber pozitiv în anul 2010, anticipând dificultăţi în a doua jumătate a anului. "Într-un mediu incert, în a doua jumătate a anului 2010, Grupul va continua să se concentreze pe obiectivul-cheie de a genera free cash flow pozitiv în acest an", se arată într-un comunicat al Renault.
Constructorul auto francez a generat free cash flow pozitiv de 1,42 miliarde euro în primul semestru la divizia automotive, datorită cheltuielilor mai mici şi profitului operaţional mai ridicat.
Aproape 24.000 de maşini - vândute în România
Renault a vândut în România 23.971 de maşini în primele şase luni, car