În ultimii ani, România a cheltuit zeci de milioane de euro pentru crearea şi promovarea unui brand, a unei imagini care să ne reprezinte şi să ne promoveze în lume. De la „Fabulospirit”, „Simply surprising”, „Land of choice”, la „explore the Carpathian garden”, campaniile au descris un spirit care are multe de oferit turiştilor străini, o ţară surprinzătoare, care îşi întâmpină musafirii cu plaje întinse, cu o Deltă unică şi munţi veşnic verzi. Sursa: Arhiva Libertatea
Şi pentru că sportul a fost cel mai bun ambasador timp de zeci de ani, iar numele româneşti cele mai cunoscute printre străini sunt cele ale lui Gheorghe Hagi, Nadia Comăneci şi Ilie Năstase, cei trei foşti mari sportivi au pus umărul la promovarea României „mereu surprinzătoare”. Ce a lipsit acestor campanii? Pe ce credeţi că ar trebui să se bazeze promovarea României?
„Spiritul fabulos al României”, amuţit de o demisie
În urmă cu trei ani, Ministerul de externe a pregătit o campanie care să marcheze aderarea la Uniunea Europeană. În urma evaluării modului în care este percepută România în alte state europene, s-a decis că „dimensiunea spirituală” ne reprezintă cel mai bine.
„O ţară cu oameni spirituali, care se bucură de viaţă, un popor definit prin bogăţie interioară şi spirit fabulos”, se arăta într-un comunicat MAE. Construirea imaginii României aşeza în centrul său oamenii, „firi deschise, artistice, cărora le place să glumească şi alături de care nu te poţi plictisi”.
“Românii nu au Turnul Eiffel sau piramidele, tehnologia germană sau ceasurile Elveţiei, Turnul din Pisa, nici corridele Spaniei. Cu toate acestea, romanii au şi ei multe de spus, povestit, lăudat, arătat.Mai presus de orice însă, românii sunt oameni cu spirit, care au multe de oferit Europei”, adăuga sursa citată. Pentru întreaga campanie au fost alocate 5 milioane de euro. A fost plătit numai sloganul, în