O frunza nelalocul ei si o tara intreaga a luat foc. Tot ce e legat de numele Elenei Udrea a ajuns sa isterizeze intreaga presa, iar cu putina sansa (sau nesansa pentru ea) toata tara. Scandalul brandului de tara, provocat de frunza copiata, a depasit granitele. Sa limpezim lucrurile pe cat se poate. Gafa, enorma pentru imaginea Romaniei, nu ii apartine ministrului. Oamenilor din jurul ei, da.
Acum, de ce a devenit tema brandului de tara o isterie la nivel national? Usor de explicat, din moment ce povestea priveste esenta, trasaturile principale si fundamentale ale acestei tari si poporului sau. Apoi, normal, s-au apucat sa sara toti patriotii si sensibilii in sus pana la cer si inapoi. Ce fel de gradina suntem noi? Procesul critic este bun si necesar, caci exista branduri care se potrivesc mai bine, altele mai putin bine, iar unele se lipesc precum frunza pe chelia unui manelist.
Scoasa principalul vinovat pentru toate neregulile si nepotrivirile din abia lansata campanie "Explore the Carpathian garden", Elena Udrea a platit astfel pentru toate frustrarile si resentimentele pe care le-a adunat in randul jurnalistilor si opiniei publice. Asa cum ne-am obisnuit cu presa din Romania, ca si celelalte sectoare, atunci cand vine vorba sa declanseze o campanie, nu o poate face decat accentuand pana la saturatie tema. Iar apoi isi alege tinta care aduce cea mai mare audienta.
Ca are sau nu legatura cu persoana ei, ca a influentat sau nu linia de promovare pe care a mers constructia brandului de tara, Elena Udrea se afla in pozitia in care trebuie sa plateasca orice iese din ministerul pe care il patroneaza. Desi intreaga campanie de promovare turistica a Romaniei poate fi criticata, pe motive mai mult sau putin intemeiate, aproape toate atacurile care au fost lansate asupra Elenei Udrea au ratat punctul care genereaza toate "problemutele"