DRIVE-TEST. Nissan Murano a găsit ”elixirul tinereții” cu mult înainte de a descoperi banalul turbodiesel.
În teorie, un Nissan Murano va "îmbătrâni" mai frumos decât majoritatea autoturismelor aflate azi în circulaţie. În principiu, un proprietar de Murano ar putea să îmbătrânească înainte de vreme. Totul se reduce la ce are şi la ce nu are - deocamdată - cel mai mare crossover din portofoliul Nissan.
Indiferent de culoarea preferată de client pentru maşina sa de 49.172 de euro (preţ minim cu TVA), vopseaua - oferită în acelaşi preţ - cu o compoziţie chimică specială va proteja caroseria de zgârieturile produse de intemperii sau de vreo mână "criminală".
"Scratch shield" - denumirea oficială a vopselei - se regenerează şi face să dispară orice scrijelitură sub acţiunea razelor soarelui.
Deocamdată, doar V6 pe benzină
Ne-am lămurit că Murano a fost îmbăiat în ”elixirul tinereții”. Din păcate, modelul nipon urmează a oferi o echipare mult mai comună - motorul turbodiesel - abia din toamnă.
Oricum, mai bine mai târziu, decât niciodată. Fiindcă, după un drum până pe malul Mării Negre, suntem în măsură să exclamăm: are mare, mare nevoie de el!
Agregatul V6, pe benzină, de 3.5 litri, singurul propulsor oferit actualmente de gama Murano, reuşeşete să urnească fără nicio problemă "monstrul" 4x4 de 1.900 de kilograme, dar cu un consum care a avut darul să ne strice voia bună (vezi fişa tehnică).
Viitoarea versiune alimentată cu motorină va beneficia de foarte reuşitul motor de 2.5 litri (190 CP) prezent pe Nissan Pathfinder.
DCi-ul va asigura o viteză de vârf mai mică (196 km/h) şi un sprint 0-100 km/h mai molcom (10,5 secunde), dar va compensa cu un cuplu maxim mult mai solid (450 Nm) şi, cel mai important, un consum - oficial - net inferior (10,1 l/100 km - în oraş, 10,9