Numarul de masini existent in Romania ne apropie foarte repede de Occident. In ceea ce priveste parcarile, suntem insa departe. Daca in alte tari sunt parcari supra si subterane, in tarisoara noastra, astea sunt doar deziderate. De aici deriva si problemele cu care se confrunta posesorii de autoturisme.
Sa fii in centrul Timisoarei, in ora de varf, nadajduind la un loc de parcare, inseamna ca iti lipseste o doaga! Acelasi lucru in Arad, Hunedoara sau Resita. Administratile locale, in loc sa rezolve problema, prin investitii sau atragerea de capital, se pierd cu tot felul de fleacuri: vopsitul bordurilor, schimbarea angajatilor si culoarea semaforului...
In parcarile din orasul Arad au survenit schimbari de nenumarate ori. In prima etapa, s-a trecut de la sistemul ParkTronic la Tel Parck. Finalizata aceasta trecere, s-au trasat locurile de parcare, in unghi de 45 de grade, dar, in scurt timp, primaria s-a razgandit, luand masuri sa se parcheze paralel cu trotuarul.
"Masura" a functionat cateva luni. Apoi, s-a trecut la trasarea unei piste pentru biciclisti. Din nou vopsele, din nou calcule, din nou strazi blocate. Odata cu asta s-au demarat si lucrarile de reabilitare a unor strazi din oras. Nu poti parca de buldozere, fadrome si alte utilaje. Nu-i nici o problema, abonamentele se incaseaza in continuare si detinatorii de autoturisme sunt exasperati.
La Timisoara, municipalitatea a importat in urma cu multi ani, din Ungaria, sistemul de parcare cu plata, sperand ca va rezolva problema traficului ingreunat. Degeaba! Nu s-a schimbat nimic. Claxoanele, nervii si injuraturile sunt inca la ordinea zilei. Doar 9.900 de locuri de parcari exista in Timisoara, administrate de ADP.
Conform unui studiu, peste 80 la suta dintre familiile care au masini in municipilul de pe Bega au cate doua autoturisme. Pe langa parcaril