În evidenţele Direcţiei de evidenţa a persoanelor din Cluj există 15.911 persoane ale căror acte de identitate au expirat sau sunt pe cale să expire. Un document de identitate expiră în termen de 10 ani de la emitere şi expiră în ziua şi luna în care s-a născut titularul.
Primăria municipiului Cluj-Napoca, Direcţia de Evidenţă a Persoanelor, invită cetăţenii domiciliaţi în municipiu şi în celelalte unităţi administrativ teritoriale, arondate pe linie de evidenţă a persoanelor municipiul Cluj-Napoca, ale căror acte de identitate au expirat sau sunt în prag de expirare, să se prezinte pe str. Moţilor nr. 5, la sediul Direcţiei de Evidenţă a Persoanelor pentru preschimbarea lor. Programul de relaţii cu publicul, respectiv preluare acte, este de luni până miecuri 8:30 – 16:30 şi joi 8:30 – 18:30. Vinerea nu se preiau documente pentru acte de indetitate, ci se realizează numai servicii de ridicare a documentelor eliberate.
De la începutul acestui an au fost emise în total 20.199 de cărţi de identitate, iar în anul 2009 42.227 de cărţi de identitate.
Actele necesare la expirarea sau preschimbarea actului de identitate:
- Cerere tip (disponibilă pe pagina de internet a instituţiei la Evidenta populatiei » Cereri tip)
- Certificatul de naştere – original + copie
- Certificatul de căsătorie - original + copie
- Hotărârea de divorţ rămasă definitivaă- original + copie (unde este cazul)
- Certificat de deces al soţ/soţie - original + copie (unde este cazul)
- Actul de spaţiu - original + copie (este obligatorie prezenţa a unui proprietar la ghişeu)
- Chitanţă în valoare de 4 lei - taxa de timbru
- Chitanţă în valoare de 7 lei - contravaloarea cărţii de identitate
- Actul de identitate vechi (buletin sau carte de identitate)
- În cazul expirarii sau preschimbarii cartii de identitate se va prezent