După cum am promis, revin cu date și amănunte despre diferențele esențiale care există între mesajele și informațiile propagandistice difuzate de serviciile de publicitate și PR contractate de RMGC (compania canadiană care intenționează să extragă cu cianuri aurul de la Roșia Montană) și documentele pe care RMGC le pune la dispoziția propriilor acționari.
În acest episod, mă voi referi la cheltuielile de publicitate ale RMGC. După cum se știe, și după cum el însuși a făcut public în primăvara anului trecut într-un cover-story publicat în Money Express, Bogdan Naumovici, prin agenția proprie, ”23”, și prin Leo Burnett, a preluat campania de promovare a RMGC. Atunci, Bogdan Naumovici a afirmat că partea lui din această ”provocare” este extrem de substanțială, bonusul unui eventual succes fiind, de asemenea, foarte consistent. ”Mult peste 500.000 de euro”, după cum s-a exprimat.
Actele companiei îi dau dreptate. Într-o notă financiară internă, datată 31.03.2010, se face referire la acest contract, al cărui valabilitate este de 3 ani (1 martie 2009 – 29 februarie 2010). Suma anuală plătită lui Naumovici și Leo Burnett este de 450.000 de euro (1,35 milioane de euro pe trei ani), la care se poate adăuga un eventual bonus de succes de 800.000 de euro. Adică un posibil total de 2,15 milioane de euro.
”In March, 2009 the Company entered into a professional service agreement with an international communications firm providing services in media planning and related activities. The term of the agreement is 3 years from the commencement date of March 1, 2009 until February 29, 2012. The agreed fee consists of annual fee of 450,000 EUR and success fee of 800,000 EUR payable at the end of the 3 -year agreement and upon fulfillment of certain criteria. The Company paid or accrued 112,500 EUR for the 2010 annual fee as at March 31, 2010.”, se arată în nota respect