A aparut recent, intr-o librarie bucuresteana, bantuita mai mult de criza decat de clienti, urmatorul anunt socant: "inchiriem cravate cu ziua".
Unii trecatori raman buimaci la asa ceva, altii insa stiu ca, in plina recesiune, ajungi rapid la faliment cu literatura, daca nu atragi clientul si cu altceva, mult mai promotional decat cultura.
Anuntul sugereaza starea natiunii mai exact decat cartea alba a guvernarii, decat discursul presedintelui in fata Parlamentului, decat conferinta de presa a guvernatorului BNR si chiar decat sondajul pirivnd preferintele electoratului aflat in criza, in cazul cand alegerile ar avea loc maine.
Asemenea anunt te pune in garda ca nu stie nimeni cam ce ai introdus in burta la micul dejun, dar observa toti cu ce esti legat la gat, cand te duci la o nunta.
In plus, daca anuntul e plasat intr-o librarie, el insinueaza pervers ca nici Rebreanu si nici Tolstoi nu te fac atat de telegenic, la fotograf, cum te face cravata.
Ca urmare, in acea parte a librariei, unde sunt expuse cartile pe timp de criza, bate vantul. Dar in partea de alaturi, devenita, tot pe timp de criza, raion privatizat pentru inchirieri, adie economia de piata. Multimea, care intra atrasa de mirajul cravatelor cu ziua, gaseste inauntru si pijamale cu noaptea, posete cu luna, cearsafuri cu saptamana, tacamuri cu seara, prosoape cu chenzina, schiuri, umbrele si chiar rochii de mireasa sau voal de matase, toate cu factura si cu bon fiscal.
Rochii cu chirie - iata parametrul care dovedeste ca, in ciuda recesiunii, se poate si cu slanina in pod, si cu burta satula.
Fireste, nu orice rochie cu chirie se potriveste pe orice mireasa, mai ales daca domnisoara e slaba tar sau, dimpotriva, grasa de da pe-afara. Rochia prea larga lasa impresia rea de mireasa nehranita, iar rochia prea stramta lasa imp