Mulţi suceveni cheltuie mii de euro în plus după ce ajung la revizie cu maşinile second-hand cumpărate ieftin. Proprietarii de ateliere auto au zilnic zeci de clienţi cărora le spun că trebuie să scoată bani grei din buzunar ca să pună pe roate maşina.
În ultimele săptămâni, sucevenii proprietari de ateliere auto au zilnic în medie câte 20 de clienţi care vin să-şi verfice autovehiculele second-hand aduse din Occident. „Oamenii vin deoarece vor să le înmatriculeze şi vor să mai repare la ele dacă este cazul, ca să nu aibă probleme la inspecţia tehnică, de la ITP. Aproape de fiecare dată descopăr piese uzate, iar clientul trebuie să scoată din buzunar pe puţin banii pe care i-a dat când a cumpărat-o“, spune Sorin Iftimie, mecanic auto.
Mecanicii auto spun că, de multe ori, proprietarii maşinilor ajung să cheltuie de trei ori mai mulţi bani din buzunar decât calculaseră pentru a putea circula cu maşina pe stradă.
„Prima dată i-am schimbat o pompă. M-a costat 200 de lei. A urmat filtrul de polen, rulmenţii de la roţi, rulmentul de la cutia de viteze şi discul de ambreiaj, ca la urmă să mi se strice cutia de viteze cu totul. Am dat 200 euro doar pe cutie“, povesteşte Daniel Socol, proprietar al unui Volkswagen Golf 3 fabricat în 1994, pe care l-a cumpărat din Germania cu 1.300 de euro.
Suceveanul se plânge că, în plus, a fost nevoit să cumpere şi faruri noi după ce la inspecţia tehnică i s-a spus că cele de pe maşina sa nu sunt originale. În total, la revenirea în ţară a cheltuit încă 1.300 de euro pentru a pune pe picioare autoturismul.
Socol spune că cea mai neplăcută surpriză a avut-o la înmatriculare, despre care a aflat că-l va costa alţi 1.300 de euro: 1.000 de lei actele pentru RAR şi ITP, aproape 300 de lei dosarul pentru depreciere, peste 300 de lei asigurarea şi 3.400 de lei taxa de primă înmatriculare. @