42% din liceeni îşi aleg facultatea în funcţie de şansele de a găsi o slujbă, potrivit unei cercetări a Facultăţii de Sociologie. Unii dintre liceeni spun că profesorilor nu le pasă aproape deloc de viitorul profesional al absolvenţilor.
Aida Barbu trece în clasa a XII-a şi învaţă la Liceul „Miguel de Cervantes" din Bucureşti. A hotărât să se pregătească pentru Medicină, din clasa a XI-a.
Liceana recunoaşte că reducerile bugetare anunţate în iunie au făcut-o să se gândească mai bine la dorinţa de a deveni medic. „Până acum câteva zile voiam să dau la medicină, chiar am făcut meditaţii serioase la chimie pentru admiterea la facultate, dar de când am aflat că mamei, care este cadru medical, i se vor tăia 25%, după ce anul trecut i s-au tăiat 15% din salariu am zis că nu merită. În acest moment nu am idee unde am să dau pentru a estompa efectele crizei în viaţa mea", declara Aida acum două luni.
Între timp, Aida a hotărât că Medicina rămâne o variantă bună, alături de Facultatea de Limbi Străine. „Momentan nu sunt răzgândită total. Îmi doresc foarte mult să fac Medicina. Domeniul nu va muri niciodată, cel puţin în Europa, deoarece în Romania e cam "bolnavă de astm" şi mai "tuşeşte" din când în când, ba chiar prea des".
Profesorii sunt nepăsători
Aida Barbu este nemulţumită de profesorii ei, care nu sunt deloc implicaţi în orientarea profesională a tinerilor. „La şcoală suntem sfătuiţi să nu facem nimic si puţin le pasă ce ajungem noi. Diriginta noastră a încercat să facă un fel de campanie. Ne chema un părinte al unui elev din clasă ca să ne vorbească de ceea ce face el şi cum a ajuns să facă respectivul lucru, dar era seară în general iar noi eram mult prea obosiţi pentru a asculta unele poveşti plictisitoare de viaţă". Potrivit unei cercetări a Făcultăţii de Sociologie şi Asistenţă Socială din cadrul Universităţii din Buc