Profilul utilizatorului român de internet s-a modificat faţă de anul trecut, acest segment fiind dominat de femei cu vârsta cuprinsă între 20 şi 24 ani şi care-şi petrec cel mai mult timp în Capitală. Acestea sunt rezultatele unei campaniei de studii demografice, derulată în perioadă 25 mai - 20 iunie, pe un număr de 2.058 de site-uri din ţara noatră şi pe un eşantion reprezentativ de 42.000 de respondenţi.
Astfel, în anul acesta, bătălia sexelor este câştigată de femei (53%), cu aproximativ 6% în plus faţă de utilizatorii de sex masculin (47%). Potrivit studiului, structura pe sexe a utilizatorilor de internet reflectă structura generală a populaţiei (52.6% femei conform INSSE). Din totalul respondenţilor, 50% sunt necăsătoriţi, surclasând-i persoanele căsătorite şi pe cei care locuiesc cu partenerul (44%). Restul procentajului se împarte între cei cu statutul de văduv(ă) şi divorţat(ă).
În ceea ce priveşte vârsta, ca şi anul trecut, topul este dominat de segmentul de 20-24 ani (22%), procentaj urmat de cei cu vârstele de 25-29 ani (16%), 30-34 ani (14%) şi 40 - 49 ani (14%). Categoriile extreme formează cea mai mică parte din audienţă: cei sub 14 ani (3%) şi cei de peste 60 de ani (2%.) S-a constatat o egalitate de ponderi pentru intervalele 50-59 ani (7%) şi 18-19 ani (7%).
Majoritatea respondenţilor locuiesc în România (94%), urmaţi de cei din Republica Moldova (2%) şi din Germania (0,2%). Principalele oraşe în care internautul român îşi petrece cel mai mult timp sunt Bucureşti (25%) şi judeţele foarte mari: Iaşi (5%), Cluj (5%), Constanţa (4%) şi Prahova (3%).
În 2010, majoritară este ponderea celor cu studii superioare: absolvent de facultate în proporţie de 34% şi studii post-universitare 15%. Acest lucru se reflectă în pozitiiile ocupate: 26% sunt manageri de diferite niveluri şi 24% studenţi.
Referitor la venitul lunar, 19%